mandag 6. august 2012

Båtturen. (Tilsendt historie!)



Jeg har fått en historie på mail. Hendelsen er fra Rokosjøen i Løten, på ca midten av 1970-tallet. 
Her kommer den:


"Jeg var vel en sånn ca 14 år.  Hadde båten til faderen på Rokosjøen. 10 fot glassfiberbåt med 4hesters motor.
Hadde satt på meg kjole og var på Haverbekkvika.
Det begynte å blåse opp.
 En oppblåsbar båt fløy plutselig avgårde og noen gutter spurte om jeg kunne hente båten deres.  Båten fløy avgårde over sjøen og bort i vika ovenfor Krogstihytta. 
Jeg etter på full speed. Hvite topper på sjøen.
 I den vika er det ekkel gjørmebunn og spisse steiner som står opp av vannet. Fikk tak i båten og tok ut lufta så jeg fikk den i båten min.
Rokosjøen

 Jeg hadde stoppet motoren og hadde delvis kontroll med steinene. Men da jeg skulle starte fikk jeg ikke det til. Jeg dro og dro i startsnora, båten slo og slo mot steinene. Det skrapte i båten. Bølgene var hvite og det blåste bra.  Jeg var livredd båten skulle bli ødelagt. Det hadde ikke blitt populert for å si det sånn. Redd, sint og fortvilet hopper jeg i sjøen for å holde båten. Opp igjen og dro i snora, ut i sjøen igjen flere ganger. Jeg ser mot himmelen og skriker:
 - Hvis det er noen der får du faen meg hjelpe meg nå.

 

 Det ble blikkstille rundt båten, jeg kom meg opp og motoren startet på første drag. Jeg turte ikke gå rett over sjøen pga bølgene så jeg kjørte mot veien ovnfor Oset. Skulle hentes der også og var redd jeg ikke skulle rekke det. Gutta kom og hentet båten sin og var dritsure for jeg hadde tatt den med dit og ikke kommet til dem.

Så satt jeg der, i våt sommerkjole og undret på hva hadde hent. Ble hentet og båten var like hel.

Så hva var det egentlig som hente der i vika mellom steinene?  :)"


Takk for spennende historie, TES! 

Ja jeg vet ikke hva som hendte, kanskje andre har ideer om det? 

2 kommentarer:

  1. Dette var nok øvrige makter som var til hjelp.
    Men va er øvrige makter, er det noe gud?
    Kankje var det jentas hjelpere eller engler som hjalp henne i denne situasjonen.
    Er så glad for at du tok kontakt med meg på bloggen min, dette er spennende.
    Flere som har synspunkter og komme med?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også glad for at jeg havnet der inne. Noen ville vel kalt det tilfeldigvis, men jeg er ikke så fan av tilfeldigheter.. :-D Koselig å ha deg med her inne.

      Slett